El conocimiento de la verdad ontológica y subjetiva del otro es nuestra existencial libertad.
Being and another's subjet truth Knowlage is our being freedom.
Leer Mas...
Being and another's subjet truth Knowlage is our being freedom.
I N G L É S :
MÓDULO 1º. U N I D A D P R I M E R A.
MÓDULO 1º. U N I D A D P R I M E R A.
UNIDAD PRIMERA:
1.- Identificarte e identificar a los demás.
1.- I 'm Bill . /ái/ 2.- You're Helen. /iu/ /yu/ 3.- We're Bill and Helen. /ui/
4.- He's John. /hi: / /jii/ 5.- She's Linda. /Shi:/ 6.- They're Bob and Susan. /déi/
2.- Completar espacios.
1.- I____ Carol. 2.- She ___ Mary Brown. 3.- _____ `re Bob and Andrew.
4.- They'____ Bob and Sheila. 5.- ___'s Paul Smith. 6.-_____'re Mr. And Mrs. Evans.
7.-_____'m Allan.
3.- Preguntar y decir la profesión. WHAT'S YOUR JOB? = ¿Cuál es tu trabajo?
1.- What are you.? = ¿Qué eres tú? 2.- I'm a teacher. Yo soy un profesor.
3.- What are you.? = ¿Qué sois vosotros? 4.- We're students. Nosotr. somos estudiantes
5.- What is he? = ¿Qué es él? 6.- He's a postman. El es un cartero.
7.- What is she? = ¿Qué es ella? 8.- She's an artist. Ella es una artista.
9.- What are they? = ¿Qué son ellos.? 10.- They are mechanics. Ellos son mecánicos.
4.- Trabajos, Profesiones: JOBS
1.- Teacher. 2.- Dancer. 3.- Singer. 4.- Writer. 5.- Lawyer: Abogado.
6.- Doctor. 7.- Actor. 8.- Typist: Mecanógrafa. 9.- Artist. ( Actress.)
10.- Policeman. 11.- Postman. 12.- Housewife. 13.- Tennis player. 14.- Football player.
15.- Taxi driver. 16.- Secretary. 17.- Mechanic. 18.- Student. 19.- Nurse.: Enfermara.
5.- Emparejar columnas según lo que se oiga.
1.- John Fowles is ----> a lawyer. 2.- Mary is ----------------------------> a typist.
3.- Kate Fonda is -----> a house-wife 4.- Allan and ( &) Matthew are ----> taxi-drivers.
5.- I'm ---------------.--> a policeman. 6.- Helen & Paula are ---------------> nurses.
7.-Linda is -------------> an artist. 8.- Mark is ----------------------------> a postman.
6.- Preguntar y decir el nombre.
WHAT'S YOUR NAME? = ¿CÓMO TE LLAMAS? MY NAME'S ....= Me llamo...
1.- What's your name.? -----------> My name's Diana.
2.- What's his name.? -------------> His name's Gregory Peck.
3.- What's her name? -------------> Her name's Linda Evans.
4.- What's its name? --------------> Its name is Chu-Ling.
5.-What are their names? --------> Their names are Andrew and Sarah.
7.- Responde a las preguntas.
0.- JOHN: What's his name.? His name's John.
1.- ROBERT: What´s his name? His name's Robert .
2.- CAROL: What's her name.? Her name is Carol.
3.-LINDA AND IAN: What are their names.? Their names are Linda and Ian.
4.- SHEILA AND MARY: What are their names? Their names are Sheila and Mary.
8.- Saludos según las partes del día.
1.- Hello. 2.- Good morning. 3.- Good afternoon. 4.- Good evening. 5.- Good night.
9.- Saludos y presentaciones.
1.- Forma formal : I'm Mr. Haig. How do you do.? I'm Mrs. Smith. How do you do.?
2.- Conocidos: Hello, Paul! How are you.? I'm fine,Thanks. How are you? Fine, Thanks.
3.- Despedidas: Goobye, Peter. ------ Bye, George.
10.- Saludos:
1.- Good morning. 2.- Good afternoon. 3.- Good evening. 4.- Hello!. 5.- Hi.!
Despedidas: 6.- Goodbye. 7.- Bye-bye. 8.- Bye. 9.- Good night.
Hora: a. m. (ei. em.) = ante-meridian. p. m. ( pi. em.) = post-meridian.
11.- Confirmar información . (Mr./mister/ Sr.) (Mrs./misis/Sra.) ( Miss/mis/ Srta.) (Ms.)
1.- Is Mr. Cooper a teacher? - Yes, he is.
2.-Is Mrs. Cooper a lawyer.? - Yes, she is.
3.- Are they ballet-dancers? - Yes, They are.
4.- Is it a hat.? - Yes, it is.
5.- Is it a tiger? - Yes, it is.
6.- Are they birds.? - Yes, they are.
12.- Corregir información.
1.- Is Pam a housewife.? - No, she isn't. She's a secretary.
2.-Is Arnol a writer.? - No, he isn't. He's a doctor.
3.-Are Bob and Fred taxi-drivers.? - No, they aren't. They're mechanics. / dei áant/
4.- Is it a horse? - No, it isn't. It's a zebra.
5.- Are they cups.? - No they aren't. They're glasses.
13.- Escucha y repite el vocabulario.
1.- ANIMALS: Bird. Tiger. Horse. Zebra.
2.- THINGS: Hat. House. Table. Chair Cup. Glass
Book. Calculator. Telephone Clock Scissors.
14.- Contesta con respuestas cortas.
0.- Is it a dog? -No, it isn't.
1.- Is it a house.? -Yes, it is.
2.- Are they books? -No, they aren't. / áant/ ( Aunt /áant/ tía./. )
3.- Is Mrs. Bronson a tennis player.? - No, she isn't. ( Ant: /ant/: hormiga.
4.- Is Jennifer a housewife.? -Yes, she is.
5.- What about you? ( ¿Qué -me dices- de tí?) Are you a student.? (¿Eres un estudiante?)
15.- Preguntar y decir la nacionalidad. Where are you from? = ¿ De dónde eres.?
1.- Where is she from?. - She's from Italy. -She's Italian.
2.- Where is he from.? - He's from France. - He's French.
3.- Where are they from.? - They're from China. - They're Chinese.
4.- Where are they from ? - They're from Britain. -They're British.
5.- Where is she from.? - She's from Spain. -She's Spanish.
16.- Escucha y repite:
COUNTRIES: - NATIONALITIES.
1.- U.S.A. - American
2.- Russia. - Russian.
3.- Italy. - Italian.
4.- Germany. - German.
5.- Great Britain. - British.
6.- England. - English.
7.- Scotland. - Scottish.
8.- Ireland. - Irish.
9.- Wales. - Welsh.
10.- China. - Cinese.
11.-Japan. - Japanese.
12.- Portugal. - Portuguese.
13.- France. - French.
14.- Spain. - Spanish.
17.- Numerales.
O.-Zero. 1.- One: /uan/ 2.-Two: /tu:/ 3.-Three: / zri:/ 4.- Four:/fo:/ 5.- Five: /fáiv/
6.- Six. 7.-Seven: /séven/ 8.-Eight: /éit/ 9.- Nine:/náin/ 10.-Ten.
18.- ¿Cuál es tu número de teléfono?
1.- What's your telephone number.? - My telephone number is London 6 5 4 0 2 3 3.
2.- What's his telephone number.? - His telephone number is 6 3 4 2 1 0.
3.- What's her telephone number.? - Her telephone number is 5 3 9 8 7 7. (double...)
4.- What's their telephone number.? - Their telephone number is 5 4 2 8 9 9 . /dábel/
19.- Escribe los números de teléfonos que oigas.
1.- Cambridge 4 0 1 7 8. 2.- London 2 3 3 4 5 0 1. 3.- Bristol 4 5 0 6 0.
4.- Colchester 6 1 4 4 8 . 5.- Washington 4 6 3 1 2 1 2 . 6.- Manchester 4 3 8 – 6 7 2 1.
20.- ¿Cuál es tu dirección?.
(1º el número del inmueble. 2º Nombre de la calle. 3º La ciudad.)
(1º el número del inmueble. 2º Nombre de la calle. 3º La ciudad.)
0.-What's Escuela Adultos address.? It is 94 Real Calle. Arganda.
1.- What's your address?. - My address is 10, Downing Street, London.
2.- What's her address? - Her address is 5, Mallet Road. Birmingham.
3.- What's his address? - His address is 9, Fulton Street. Mancheste.
21.- Preguntar sobre los demás. Nombre. Apellido. Trabajo.
1.- What's your name.? 2.- What's your surname.? 3.- What's your job.? = What are you.?
4.- Where are you from.? 5.- What's your address.? 6.- What's your phone number.?
22.- Completar las preguntas con lo que se oiga.
1.- What's her name? -Her name's Betty Gold. 2.- What is he? -He's a postman.
3.- Where is he from.? -He's from Paris. 4.-What's their address?
-Their address is 94 Real St.
-Their address is 94 Real St.
5.- What's your telephone number.? - Our telephone number is 91 870 16 83.
28500Arganda.
28500Arganda.
23.- FONÉTICA
Marca la diferencia entre
la “ i: ” larga y la “ i ” corta.
la “ i: ” larga y la “ i ” corta.
Oveja: Sheep /shi:p/ Barco: Ship /shep/
Estos: These /di:s/ Esto: This. /des/
Comer: Eat. /i:t/ Ello: It. /et./
Asiento: Seat. /si:t/ Sentarse: Sit. /set./
Barato: Cheap. /chi:p/ Patatas Fritas : Chip /chep/
24.- Escucha y repite
1.- “ i: ” LARGA.
Ser ,estar: Be. Él: He. Tres: Three. Sheila: Sheila. Profesor: Teacher: /ti:cha/
La tarde : Evening:(/ Í:vnin). Chino: Chinese: / chainí:s./
2.- “ i “ CORTA:
Ello: It. Suyo ( de él.) : His. Seis: Six. Linda: Linda.
Cantante: Singer: (/sina/) . Mecánico: Mechanic: / mecánic/ Italia: Italy: /Ítali./
Cantante: Singer: (/sina/) . Mecánico: Mechanic: / mecánic/ Italia: Italy: /Ítali./
25.- Exagera la diferencia entre las dos vocales: “ i: “ larga y la “ i “ corta.
1.- It is cheap to eat chips.
Ello es barato comer patatas fritas.
2.- These Chinese feel ill.
Estos chinos se sienten enfermos.
3.- Three sheep sit in a ship.
Tres ovejas están ( sentadas, tumbadas) en un barco.
4.- This is Bill. He is teacher and this is Sheila. She is a singer.
Este es Bill. Él es profesor y esta es Sheila. Ella es una cantante.
Fin
de la
UNIDAD PRIMERA