lunes, 9 de mayo de 2011

Aprende INGLÉS: 1º 1ª

>style>.fullpost{display:inline;}>/style>

El conocimiento de la verdad ontológica y subjetiva del otro es nuestra existencial libertad.
Being and another's subjet truth Knowlage is our being freedom.
 

I N G L É S :
MÓDULO 1º. U N I D A D     P R I M E R A.




UNIDAD PRIMERA:
1.- Identificarte e identificar a los demás.
1.- I 'm Bill . /ái/            2.- You're Helen. /iu/ /yu/      3.- We're Bill and Helen. /ui/
4.- He's John. /hi: / /jii/  5.- She's Linda. /Shi:/            6.- They're Bob and Susan. /déi/

2.- Completar espacios.
1.- I____ Carol. 2.- She ___ Mary Brown. 3.- _____ `re Bob and Andrew.
4.- They'____ Bob and Sheila. 5.- ___'s Paul Smith. 6.-_____'re Mr. And Mrs. Evans.
7.-_____'m Allan.

3.- Preguntar y decir la profesión.     WHAT'S YOUR JOB? = ¿Cuál es tu trabajo?
1.- What are you.? = ¿Qué eres tú?             2.- I'm a teacher. Yo soy un profesor.
3.- What are you.? = ¿Qué sois vosotros?    4.- We're students. Nosotr. somos estudiantes
5.- What is he? = ¿Qué es él?                      6.- He's a postman. El es un cartero.
7.- What is she? = ¿Qué es ella?                  8.- She's an artist. Ella es una artista.
9.- What are they? = ¿Qué son ellos.?        10.- They are mechanics. Ellos son mecánicos.

4.- Trabajos, Profesiones: JOBS
1.- Teacher.        2.- Dancer.     3.- Singer.       4.- Writer.      5.- Lawyer: Abogado.
6.- Doctor.          7.- Actor.        8.- Typist: Mecanógrafa.       9.- Artist. ( Actress.)
10.- Policeman.  11.- Postman. 12.- Housewife.   13.- Tennis player. 14.- Football player.
15.- Taxi driver. 16.- Secretary. 17.- Mechanic.    18.- Student. 19.- Nurse.: Enfermara.

5.- Emparejar columnas según lo que se oiga.
1.- John Fowles is ----> a lawyer.           2.- Mary is ----------------------------> a typist.
3.- Kate Fonda is -----> a house-wife      4.- Allan and ( &) Matthew are ----> taxi-drivers.
5.- I'm ---------------.--> a policeman.      6.- Helen & Paula are ---------------> nurses.
7.-Linda is -------------> an artist.            8.- Mark is ----------------------------> a postman.

6.- Preguntar y decir el nombre. 
WHAT'S YOUR NAME? = ¿CÓMO TE LLAMAS? MY NAME'S ....= Me llamo...
1.- What's your name.? -----------> My name's Diana.
2.- What's his name.? -------------> His name's Gregory Peck.
3.- What's her name? -------------> Her name's Linda Evans.
4.- What's its name? --------------> Its name is Chu-Ling.
5.-What are their names? --------> Their names are Andrew and Sarah.
7.- Responde a las preguntas. 
0.- JOHN: What's his name.?           His name's John.
1.- ROBERT: What´s his name?      His name's Robert .
2.- CAROL: What's her name.?       Her name is Carol.
3.-LINDA AND IAN: What are their names.?        Their names are Linda and Ian.
4.- SHEILA AND MARY: What are their names? Their names are Sheila and Mary.

8.- Saludos según las partes del día.
1.- Hello. 2.- Good morning. 3.- Good afternoon. 4.- Good evening. 5.- Good night.

9.- Saludos y presentaciones.
1.- Forma formal : I'm Mr. Haig. How do you do.? I'm Mrs. Smith. How do you do.?
2.- Conocidos: Hello, Paul! How are you.? I'm fine,Thanks. How are you? Fine, Thanks.
3.- Despedidas: Goobye, Peter. ------ Bye, George.

10.- Saludos:
1.- Good morning. 2.- Good afternoon.   3.- Good evening.   4.- Hello!.   5.- Hi.!
Despedidas:          6.- Goodbye.             7.- Bye-bye.           8.- Bye.      9.- Good night.
Hora:   a. m. (ei. em.) = ante-meridian.      p. m. ( pi. em.) = post-meridian.

11.- Confirmar información . (Mr./mister/ Sr.) (Mrs./misis/Sra.) ( Miss/mis/ Srta.) (Ms.)
1.- Is Mr. Cooper a teacher?      - Yes, he is.
2.-Is Mrs. Cooper a lawyer.?     - Yes, she is.
3.- Are they ballet-dancers?       - Yes, They are.
4.- Is it a hat.?                          - Yes, it is.
5.- Is it a tiger?                         - Yes, it is.
6.- Are they birds.?                   - Yes, they are.

12.- Corregir información.
1.- Is Pam a housewife.? - No, she isn't. She's a secretary.
2.-Is Arnol a writer.? - No, he isn't. He's a doctor.
3.-Are Bob and Fred taxi-drivers.? - No, they aren't. They're mechanics. / dei áant/
4.- Is it a horse? - No, it isn't. It's a zebra.
5.- Are they cups.? - No they aren't. They're glasses.

13.- Escucha y repite el vocabulario.
1.- ANIMALS: Bird. Tiger. Horse. Zebra.
2.- THINGS: Hat. House. Table. Chair Cup. Glass
Book. Calculator. Telephone Clock Scissors.

14.- Contesta con respuestas cortas.
0.- Is it a dog?                                  -No, it isn't.
1.- Is it a house.?                             -Yes, it is.
2.- Are they books?                         -No, they aren't. / áant/ ( Aunt /áant/ tía./. )
3.- Is Mrs. Bronson a tennis player.? - No, she isn't. ( Ant: /ant/: hormiga.
4.- Is Jennifer a housewife.?             -Yes, she is.
5.- What about you? ( ¿Qué -me dices- de tí?) Are you a student.? (¿Eres un estudiante?)



15.- Preguntar y decir la nacionalidad. Where are you from? = ¿ De dónde eres.?
1.- Where is she from?.       - She's from Italy. -She's Italian.
2.- Where is he from.?         - He's from France. - He's French.
3.- Where are they from.?    - They're from China. - They're Chinese.
4.- Where are they from ?    - They're from Britain. -They're British.
5.- Where is she from.?        - She's from Spain. -She's Spanish.

16.- Escucha y repite: 
COUNTRIES: -  NATIONALITIES.
1.- U.S.A.        - American
2.- Russia.        - Russian.
3.- Italy.           - Italian.
4.- Germany.    - German.

5.- Great Britain.   - British.
6.- England.          - English.
7.- Scotland.         - Scottish.
8.- Ireland.            - Irish.
9.- Wales.             - Welsh.

10.- China.         - Cinese.
11.-Japan.          - Japanese.
12.- Portugal.     - Portuguese.
13.- France.       - French.
14.- Spain.         - Spanish.

17.- Numerales. 
O.-Zero. 1.- One: /uan/ 2.-Two: /tu:/ 3.-Three: / zri:/ 4.- Four:/fo:/ 5.- Five: /fáiv/
6.- Six. 7.-Seven: /séven/ 8.-Eight: /éit/ 9.- Nine:/náin/ 10.-Ten.
18.- ¿Cuál es tu número de teléfono?
1.- What's your telephone number.? - My telephone number is London 6 5 4 0 2 3 3.
2.- What's his telephone number.?    - His telephone number is 6 3 4 2 1 0.
3.- What's her telephone number.?    - Her telephone number is 5 3 9 8 7 7. (double...)
4.- What's their telephone number.?  - Their telephone number is 5 4 2 8 9 9 . /dábel/

19.- Escribe los números de teléfonos que oigas.
1.- Cambridge 4 0 1 7 8. 2.- London 2 3 3 4 5 0 1. 3.- Bristol 4 5 0 6 0.
4.- Colchester 6 1 4 4 8 . 5.- Washington 4 6 3 1 2 1 2 . 6.- Manchester 4 3 8 – 6 7 2 1.

20.- ¿Cuál es tu dirección?.
 (1º el número del inmueble. 2º Nombre de la calle. 3º La ciudad.)
0.-What's Escuela Adultos address.? It is 94 Real Calle. Arganda.
1.- What's your address?. - My address is 10, Downing Street, London.
2.- What's her address? - Her address is 5, Mallet Road. Birmingham.
3.- What's his address? - His address is 9, Fulton Street. Mancheste.
21.- Preguntar sobre los demás. Nombre. Apellido. Trabajo. 
1.- What's your name.? 2.- What's your surname.? 3.- What's your job.? = What are you.?
4.- Where are you from.? 5.- What's your address.? 6.- What's your phone number.?

22.- Completar las preguntas con lo que se oiga.
1.- What's her name?   -Her name's Betty Gold.  2.- What is he?    -He's a postman.
3.- Where is he from.? -He's from Paris.             4.-What's their address?  
                                                                          -Their address is 94 Real St.
5.- What's your telephone number.?                    - Our telephone number is 91 870 16 83.
                                                                                           28500Arganda.

23.- FONÉTICA
Marca la diferencia entre
la “ i: ” larga              y           la “ i ” corta.
Oveja: Sheep /shi:p/                 Barco: Ship /shep/
Estos: These /di:s/                   Esto: This. /des/
Comer: Eat. /i:t/                      Ello: It. /et./
Asiento: Seat. /si:t/                  Sentarse: Sit. /set./
Barato: Cheap. /chi:p/             Patatas Fritas : Chip /chep/

24.- Escucha y repite
1.- “ i: ” LARGA.
Ser ,estar: Be.     Él: He.      Tres: Three.   Sheila: Sheila.    Profesor: Teacher: /ti:cha/
La tarde : Evening:(/ Í:vnin).        Chino: Chinese: / chainí:s./
2.- “ i “ CORTA:
Ello: It.                            Suyo ( de él.) : His.          Seis: Six.       Linda: Linda.   
Cantante: Singer: (/sina/) . Mecánico: Mechanic: / mecánic/            Italia: Italy: /Ítali./

25.- Exagera la diferencia entre las dos vocales: i: “ larga y la “ i “ corta.
1.- It is cheap to eat chips.
Ello es barato comer patatas fritas.
2.- These Chinese feel ill.
Estos chinos se sienten enfermos.
3.- Three sheep sit in a ship.
Tres ovejas están ( sentadas, tumbadas) en un barco.
4.- This is Bill. He is teacher and this is Sheila. She is a singer.
Este es Bill. Él es profesor y esta es Sheila. Ella es una cantante.

Fin
de la
UNIDAD PRIMERA

No hay comentarios: